November 29, 2011

Jag är fantastisk! Allt som kan gå fel går fel när det gäller hela min ansökningsprocess. Det som nu gått fel är att jag bokat express mail för att få mina i-20 papper skickade till mig på så kort tid som möjligt. Toppen, och absolut värt de 50$ jag var tvungen att betala för det - hm. Det som dock är mindre toppen är att jag använde mig av fel Student ID (det står olika på olika inloggningssidor) och därmed krångla till det hela väldigt mycket. Efter många om och men fick jag dock ändrat detta. Dock säger min agent att papprena nu skickats men enligt mitt ordernummer på Fed Ex har mina papper ännu inte hämtats upp på skolan och skickats vidare till mig. Whatta fuck! Har de då skickat allt med vanligt post trots att jag "köpt" express. Gud hjälp mig, det skulle vara en katastrof eftersom det kan ta upp till 4 veckor. Och tidsskillnaden till kontoret i USA gör ju inte saken bättre då allt blir fördröjt, så att få kontakt med skolan och reda ut missförståndet, vilket det faktiskt är, tar sin lilla tid. Men jag är inte orolig, allt har löst sig på bästa sätt hittills så det kommer det säkerligen göra även denna gång.

När allt detta är klart och jag sitter vid min dator med en flygbiljett i min hand, ska jag sätta mig ner och ta listan med alla ”steg” jag fick i början av ansökningen, skriva hur det verkligen har gått till och hur man känt sig under varje steg och sedan lägga upp här på bloggen. Då kommer man, svart på vitt, se hur lång tid allting har tagit och framför allt hur varje steg gått till. Jag ser faktiskt fram emot detta, väldigt mycket. Jag skickade in min ansökan den 3 september och idag är det den 29 november och fortfarande är inte allting färdigt. Det börjar bli, men än är jag inte i mål. Dock kan jag säga redan nu att tack och lov att jag åker igenom en organisation och jag haft en kontaktperson som lett och hjälpt mig genom alla steg, det har verkligen underlättat.






No comments:

Post a Comment