December 06, 2012

Finbesök från Sverige dag 12

Under större delen av onsdagen satt jag och mina lära på ett flygplan, eller i säkerhetskontroller på flygplatserna he he. Dock hann vi såklart med lite andra saker med när vi väl var på plats i Mexico.

Vi kom till vårt hotell i Cancun, som för övrigt var det finaste hotellet jag någonsin bott på, kanske till och med ett av de finaste jag har sett. Det är som vanligt svårt att sätta ord på ens känslor men vi alla tre var överens om att det var helt fantastiskt på alla sätt och vis. Vi bodde i ett fint rum med utsikt över ”2” hav, alltså åt två olika håll då vi bodde på en udde, vi hade även utsikt över hela poolområdet och även ett större område bort mot restaurangerna etc. Det var med andra ord perfekt! Tog vi ett par steg utanför hotellrummet kunde vi välja om vi ville ta oss till lyxiga solstolar nedsänkta i vattnet, det fanns vanliga med såklart, eller promenera längst strandkanten med dess kritvita sand och turkosa vatten precis intill. Hotellet hade även ett par restauranger, en lounge, gym som använde flitigt (not) och allt annat man kan förväntas av ett lyxhotell, ett par hundra meter från de centrala delarna och lika långt till shoppingen. Jag kan fortsätta beskriva alla superbra saker men ni förstår nog min poäng, det var hur bra som helst.

Efter att vi lämnat av våra väskor och andats in den underbara atmosfären på hotellet tog vi oss en runda på stan för en bit mat, efter att ha varit sjuk i ett par dagar var jag så galet hungrig så vi hittade ett ställe som påminde mycket om Cabo Cantina, en bar som finns här i Los Angeles. Med noll förväntningar och bara tanken på att äta lite mat så blev kvällen helt fantatiskt bra, det var en supermysig (festlig) restaurang med hur trevlig personal som helst, de var verkligen en upplevelse och hade jag varit i Cancun med mitt tjejgäng så hade det garanterat varit där vi började våra kvällar hihi.




No comments:

Post a Comment