August 20, 2012

Dodgers vs. Giants

Nu är vi hemma igen efter vår första bollmatch här i staterna. Baseboll stod på schemat och LA Dodgers mötte San Fransiscos GIants. Jag älskar att se sport live, oavsett sport och jag kan med handen på hjärtat säga att det var roligare än förväntat även om det varade ungefär 7 perioder för länge (en match är 9 perioder hehe). Upplevelsen man får av att se en sport live är obeskrivligt mycket bättre än att se den på tv eller liknande, och det är dessutom roligt att testa något nytt. Jag har någorlunda koll på reglerna nu men än är det mycket att lära.

Dock kan jag säga att resan till matchen var längre än längst och hemskare än hemsk. Jag var dock inte överdrivet rädd men visst var det obehaligt att vistas i Downtown trots att det var mitt på ljusa dagen, man riktigt väntar på att bli rånad och Gud vet vad. Det stannde till och med en bil med en trevlig kille som sa åt oss att absolut inte gå längre och att vi bör vända, och en taxibil stannade och sa till oss att vänta Där så han kunde komma tillbaka för han hade redan kunder i bilen, så jag misstänker att han hintade åt att vi inte bör röra oss i de trakterna alls. Men slutet gott allting gott för vi kom fram och hade det riktigt trevligt.

Jag bjuder på ett egokort taget med min mobil därav den dåliga kvaliten - lite svårt att få kort på sig själv med en systemkamera hihi. Nu ska kudden kramas och jag hoppas på att vakna upp till en ny underbar dag, så fred ut så länge mina söta











No comments:

Post a Comment