March 27, 2012

Ännu en lång tisdag har nått sitt slut! Dagen har, mot alla odds, gott förvånansvärt bra och skoldagen har gått ganska så snabbt. Efter bara ett få timmars sömn inatt var jag den trötaste på denna jord när klockan ringde, så trött att jag inte ens vaknade av den. Tanken var att vi skulle äta frukost ute idag och säga farväl till våra gäster som har tagit flyget hem mot kalla Sverige under dagen. Men icke så nicke, 5 personer var det som skulle följa med och äta men ingen lyckades vakna av sitt alarm. Så det var till att stressa som en liten tok för att ens hinna till skolan, och säga hejdå i vår hall istället för på en mysig frukostrestaurang.

Tack och lov att jag fick en sån fin stickad tröja av min älskade mamma igår som jag kunde slänga på mig, så att jag slapp ha klädångest under min redan stressiga morgon. Perfekt!








2 comments:

  1. Hejsan! :) Jag ska börja på SMC i höst och ska läsa fashion design and merchandising, är så himla pepp! Det är jättekul att läsa din blogg och bli inspirerad!

    Har en liten fråga dock...
    Hur långt klarar man sig på csn efter alla utgifter? Kan förstå att det såklart är olika beroende på boende och livsstil, men hur funkar det för dig?
    Har du måstat ta en massa ur egen ficka så att säga?

    Jättetacksam för svar,

    Jessica

    ReplyDelete
  2. Tack vad söt du är, vad roligt att den inspirerar någon.

    Först vill jag bara säga att jag tycker du gör helt rätt i att komma hit. Det är väldigt svårt att säga hur långt man klarar sig enbart på CSN. Man bör räkna med att få bo på hotell i ett antal dagar (till och med veckor) innan man hittar någonstans man vill bo på, man får oftast betala två månadshyror i deposition och sedan så måste man köpa möbler etc. Så den första terminen kommer att innebära en hel del engångskostnader vilket gör att csn kan blir lite tight att klara sig på. Så jag rekomenderar att man har en del sparade pengar, ifallafall till första terminen.

    Jag hade en del sparade pengar med mig så jag klarar mig, men självklart önskar jag att jag hade mer pengar att röra mig med – vem gör inte det. Dock bor vi väldigt bra vilket också kostar, så känner man att man inte hinner spara ihop pengar så finns det ju bra boende som även är ganska så billiga. Allt sådant löser sig bara man kommer hit, jag vet många personer som är här enbart på csn och de klarar sig bra de med.

    Hoppas allt löser sig på bästa sätt för dig, vi ses i höst!!

    ReplyDelete