December 07, 2011

God morgon mina nära och kära. Det har faktiskt hänt en hel del den senaste veckan, trots det har jag inte tagit mig tid att skriva om det här på bloggen vilket jag är innerligt ledsen för. Redan nu börjar jag slarva med uppdateringar, hur ska detta sluta. Nej riktigt så illa är det inte, jag har visserligen bokat tid på ambassaden för att söka visum, börjat fylla i DS-160 blanketten online, tagit visumfoto (katastrof) och även haft i tanke att göra online-orientation, vilket krävs för att få välja kurser inför vårterminen – dock har jag inte riktigt haft tiden att göra detta då det tydligen ska ta sin lilla tid. Men förutom det så har det inte hänt så mycket kring min ansökningsprocess. Anledningen till att jag inte skrivit något om det på bloggen är helt enkelt att jag måste boka om tiden på ambassaden då den är i mitten av januari, det är på tok för sent, och ansåg då att ett inlägg kunde vänta tills allt var spikat och klart. Men nu kände jag att hellre ett inlägg för mycket än ett för lite. Så nu vet ni i alla fall att allt kring visumansökan är på gång och förhoppningsvis får jag en ny tid as soon as possible, när jag väl får det är ni självklart de första som får reda på detta.

Tillbaka till min online-orientation som jag nämde förut, som jag inte riktigt tagit mig tid att göra ännu. Sämst är jag. Jag har faktiskt planerat att göra detta på fredag morgon då jag är ledig och har all tid i världen. Då kan jag bocka av ännu en sak på min To Do lista och även boka kurser inför vårterminen. Det ska bli så himla kul, hoppas jag får de kurser jag vill.




No comments:

Post a Comment